Co zrobić, gdy znajdziemy potrącone zwierzę?

Dodane przez tempadmin - pon., 02/01/2021 - 13:33

pies na ulicyPo zauważeniu potrąconego zwierzęcia należy się zachować w taki sam sposób jak w momencie innego zdarzenia drogowego. Mowa tutaj o bezpiecznym zaparkowaniu auta na poboczu, włączeniu świateł awaryjnych czy ustawieniu trójkąta ostrzegawczego. Następnie można przystąpić do oceny sytuacji i pomocy. Może się zdarzyć tak, że ranne zwierzę będzie przytomne, ale w związku z towarzyszącym mu szokiem, bólem i strachem, może być też agresywne. Nie należy wówczas wykonywać żadnych gwałtownych ruchów.

Zakłaczenie kota, czyli jak pomóc pupilowi

Dodane przez tempadmin - śr., 10/14/2020 - 19:31

Codzienna higiena to niezwykle istotny punkt dnia w życiu każdego kota. Nasze domowe mruczki uwielbiają wylizywać swoją sierść. W ten sposób dokładnie oczyszczają ją z różnych zanieczyszczeń, a także naturalnie się trymują, ponieważ ich język wyposażony w maleńkie haczyki delikatnie wyrywa z futra martwe włosy tkwiące luźno w cebulkach. Takiej dokładnej toalecie oddają się przynajmniej kilka razy dziennie – po drzemce, po jedzeniu, przed pójściem spać, a także wtedy, gdy po prostu chcą się zrelaksować i odpocząć. Czy te rytuały pielęgnacyjne nie szkodzą zdrowiu naszych pupili?

Jak zadbać o stan uzębienia psa i kota?

Dodane przez tempadmin - pon., 09/02/2019 - 08:49

Jak zadbać o stan uzębienia psa i kotaDbanie o stan uzębienia naszego psa lub kota jest niemniej ważne, niż troska o jego dobrą dietę, codzienną dawkę ruchu czy higienę sierści. Po każdym posiłku bowiem do zębów naszych pupili przylegają resztki pokarmu, będące doskonałą pożywką dla bakterii. Z czasem tworzą one pokłady kamienia nazębnego, który uciska dziąsła, powodując ich zapalenie, ból, rozchwianie zębów i ich wypadanie, a nawet rozsiewanie się bakterii po całym organizmie i uszkadzanie narządów wewnętrznych (serca, mózgu, nerek i itd.). Dlatego, tak samo jak w przypadku rozmaitych schorzeń jamy ustnej u człowieka, lepiej zapobiegać niż leczyć. Jak dbać o stan uzębienia psa i kota dowiesz, czytając nasz wpis.

Metody antykoncepcji weterynaryjnej

Dodane przez tempadmin - pon., 07/01/2019 - 13:13

Metody antykoncepcji weterynaryjnejOd czasu do czasu w prasie i telewizji, zwłaszcza w okresie letnim, pojawiają się doniesienia o utopionych w rzece szczeniakach czy małych kotach. Dozorcy kamienic i bloków skarżą się na koty, zasiedlające piwnice i rozmnażające się w bardzo szybkim tempie. Tymczasem problemu niekontrolowanego rozrodu, i innych kwestii z nim związanych, dałoby się uniknąć stosując u psów i kotów antykoncepcję weterynaryjną. O tym, jakie metody są najczęściej stosowane, dowiesz się, czytając nasz wpis.

Dodane przez tempadmin - śr., 05/29/2019 - 09:00

Znaczenie szczepień ochronnychSzczepienia zwierząt to profilaktyczne zabiegi weterynaryjne, które zabezpieczają przed zapadnięciem na groźne choroby. Niektóre schorzenia są dla czworonogów szczególnie niebezpieczne i mogą skutkować nawet śmiercią. To niezwykle ważne, by zadbać o szczepienia przeprowadzane regularnie lub jednorazowo. Tylko w ten sposób można ochronić nie tylko pupila, ale także jego najbliższe otoczenie.

Najważniejsze elementy diagnostyki weterynaryjnej

Dodane przez tempadmin - śr., 05/15/2019 - 09:00

elementy diagnostyki weterynaryjnejDobrze przeprowadzona diagnostyka weterynaryjna pozwala wcześnie wykryć choroby i schorzenia, z którymi mierzą się czworonogi. Właśnie dlatego tak ważne jest, by przeprowadzać regularne badania. W ten sposób ukochany pupil może cieszyć się długim i szczęśliwym życiem. To wyraz odpowiedzialności Twojej jako opiekuna – szczególnie, gdy zauważysz niepokojące symptomy.

Na czym polega czipowanie zwierząt?

Dodane przez tempadmin - wt., 05/07/2019 - 09:00

czipowanie zwierzątCzipowanie zwierząt staje się dziś standardem. Hodowle psów coraz częściej oddają opiekunom czworonogi z wszczepionym mikroczipem, a poszczególne kraje Unii  Europejskiej narzucają konieczność czipowania zwierząt przed przekroczeniem granicy. Co warto wiedzieć o zabiegu czipowania i co właściwie daje wszczepiony podskórnie  mikroczip? Czy rzeczywiście w ten sposób można pomóc czworonogom?

Zabójczy upał

Dodane przez Admin2 - wt., 08/07/2018 - 12:53

Zabójczy upałTemperatury wciąż nie pozwalają nam odetchnąć. Lato w pełni, a to najwyraźniej nie sprzyja myśleniu.

Wciąż zdarzają się przypadki pozostawienia zwierzaka w nagrzanym samochodzie np. pod sklepem.

Kot a ciąża - nie daj się nastraszyć

Dodane przez Admin2 - ndz., 04/09/2017 - 17:09

ciążaChoć żyjemy w XXI wieku, w ludzkiej świadomości wciąż pokutują zabobony i przesądy dotyczące kontaktu ciężarnych, a później ich dzieci, ze zwierzętami. Z jakichś nieznanych powodów najbardziej "obrywa się" kotom. Owszem, każdy ma swój charakter i często mają własne zdanie na temat tego, co i kiedy mają robić, ale nie stanowią ŻADNEGO zagrożenia.