tempadmin - blog

Jak zadbać o stan uzębienia psa i kota?

GettyImages-1093690508-0Dbanie o stan uzębienia naszego psa lub kota jest niemniej ważne, niż troska o jego dobrą dietę, codzienną dawkę ruchu czy higienę sierści. Po każdym posiłku bowiem do zębów naszych pupili przylegają resztki pokarmu, będące doskonałą pożywką dla bakterii. Z czasem tworzą one pokłady kamienia nazębnego, który uciska dziąsła, powodując ich zapalenie, ból, rozchwianie zębów i ich wypadanie, a nawet rozsiewanie się bakterii po całym organizmie i uszkadzanie narządów wewnętrznych (serca, mózgu, nerek i itd.). Dlatego, tak samo jak w przypadku rozmaitych schorzeń jamy ustnej u człowieka, lepiej zapobiegać niż leczyć. Jak dbać o stan uzębienia psa i kota dowiesz, czytając nasz wpis.

szczepienie-zwierzetaSzczepienia zwierząt to profilaktyczne zabiegi weterynaryjne, które zabezpieczają przed zapadnięciem na groźne choroby. Niektóre schorzenia są dla czworonogów szczególnie niebezpieczne i mogą skutkować nawet śmiercią. To niezwykle ważne, by zadbać o szczepienia przeprowadzane regularnie lub jednorazowo. Tylko w ten sposób można ochronić nie tylko pupila, ale także jego najbliższe otoczenie.

Najważniejsze elementy diagnostyki weterynaryjnej

diagnostyka-weterynariaDobrze przeprowadzona diagnostyka weterynaryjna pozwala wcześnie wykryć choroby i schorzenia, z którymi mierzą się czworonogi. Właśnie dlatego tak ważne jest, by przeprowadzać regularne badania. W ten sposób ukochany pupil może cieszyć się długim i szczęśliwym życiem. To wyraz odpowiedzialności Twojej jako opiekuna – szczególnie, gdy zauważysz niepokojące symptomy.

Na czym polega czipowanie zwierząt?

chipowanieCzipowanie zwierząt staje się dziś standardem. Hodowle psów coraz częściej oddają opiekunom czworonogi z wszczepionym mikroczipem, a poszczególne kraje Unii  Europejskiej narzucają konieczność czipowania zwierząt przed przekroczeniem granicy. Co warto wiedzieć o zabiegu czipowania i co właściwie daje wszczepiony podskórnie  mikroczip? Czy rzeczywiście w ten sposób można pomóc czworonogom?

Subskrybuj RSS - tempadmin - blog