Kampania "Nie porzucaj"

Gdy napotykam w Internecie (tu: kontakt24.tvn.pl) na ciekawe i cenne inicjatywy na rzecz humanitarnego traktowania zwierząt, to nie pozostaję obojętny wobec nich i korzystam z okazji by pomóc w propagowaniu cennych akcji społecznych.

Szczepan Kawski

Oto jedna z takich kampanii:


17.08.2010 19:11 | Polska

Kampania przeciw porzucaniu zwierząt

kampania_nie_porzucaj.jpgW weekend (14-15.08.2010 r.) rozpoczęła się kampania społeczna zorganizowana przez firmę K2 Internet S.A. we współpracy z Good Looking Studio pod patronatem Fundacji Niechciane i Zapomniane – SOS dla Zwierząt oraz Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce.

W wielu miejscach Warszawy można spotkać instalacje przedstawiające przywiązane do słupów i drzew czerwone smycze oraz białe obrysy ciał martwych psów. Akcja ma na celu zwrócenie uwagi na problem, jakim jest porzucanie zwierząt, szczególnie w czasie wakacji.

kampania_nie_porzucaj_dog.jpgWażnym elementem kampanii jest strona www.przestancie.org, na której można znaleźć porady, co można zrobić w sytuacji, kiedy nie można dalej opiekować się swoim psem bądź jeżeli trzeba wyjechać i nie ma go z kim zostawić. Znajdują się tam również informacje dla osób, które mają problem z zachowaniem swojego psa. W polskich schroniskach przebywają dziesiątki tysięcy zwierząt, a z każdym dniem jest ich coraz więcej. Szczególnie w trakcie wakacji na ulicę trafia ogromna liczba psów. Tylko w ciągu 3 pierwszych tygodni wakacji w Fundacji Niechciane i Zapomniane przybyło 20 psów. Część z nich po wyrzuceniu na ulicę miało wypadki i teraz przebywa na leczeniu i rekonwalescencji.

Mam szczerą nadzieję, że do wielu osób, które z różnych powodów chcą się pozbyć zwierzęcia uda nam się dotrzeć i pokazać, iż zawsze jest inne wyjście, niż wyrzucenie psa na ulicę.

kampania_nie_porzucaj_page.jpgKampania ma charakter charytatywny i nie nakłania do zaangażowania finansowego lub popierania żadnej instytucji. Patronami akcji są: Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce, oraz Fundacja Niechciane i Zapomniane – SOS dla Zwierząt. Partnerami akcji są: Metro Warszawskie Sp. z o.o., Miejski Ogród Zoologiczny w Warszawie, CH Galeria Mokotów, CH Blue City, CH Złote Tarasy, CH Targówek oraz CH Reduta.

Źródło: kontakt24.tvn.pl